trysd
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

مزایای آشپزی آقایان ، برخی از آقایان را می‌شناسیم که هیچ علاقه‌ ای به آشپزی کردن ندارند و آن را کاری بی خاصیت می‌دانند .

به جز تعداد دفعات کمی که پشت منقل کباب می‌ایستند ، برای سیر کردن خودشان خیلی از این سه مرحله را بلد نمی باشند : گذاشتن غذا در دهان ، جویدن آن و قورت دادن آن
اما اگر از هر خانمی بپرسید (و حتی مردهایی که آشپزی بلد هستند) که چرا بلد بودن آشپزی خوب است ، متوجه می شوید آن افرادی که آشپزی بلد نمی باشند چه چیزهایی را از دست می‌دهند . آقایانی که هیچ زمانی آشپزی کردن را یاد نگرفته‌اند ، چه به دلیل این باشد که فکر می‌کنند خیلی زمان و انرژی می برد یا به غلط تصور کنند آشپزی کار زنانه‌ای است ، فرصت خیلی عالی را برای بالا بردن مهارت‌های مردانه‌شان به سطح بالاتر از دست می‌دهند .


اعتقاد ما این می باشد که آقایان باید به علت های زیر آشپزی کردن را یاد بگیرند:

1- سبب می‌شود مرد قدر زحماتی که خانم ها برای پخت غذا می‌کشد را بدانند .


2-روشی عالی برای تحت تاثیر قرار دادن و قدردانی از عزیزان است . فکر نمی کنید که اگر بتوانید شامی عالی برای آن ها تهیه نمایید ، خیلی خوشحال می شوند ؟ لبخند بر روی صورت‌های آن ها که هنگامی که خسته از سر کار می‌آیند می‌دانند که غذایی خوشمزه منتظرشان است را تصور کنید .


3-مردانی که می‌توانند آشپزی کنند خوبی های زیادی نسبت به افرادی دارند که بلد نمی باشند . فقط لازم است از دانشجوها بپرسید . خرید غذاهای فست‌ فود هم ناسالم و هم پرهزینه است ، به ویژه اگر کسی وضعیت مالی خیلی خوبی را دارا نباشد . افرادی که آشپزی بلد می باشند می‌توانند یک غذای ساده اما بسیار مفید در خوابگاه برای خود به ارمغان بیاورند .


4- آشپزی بلد بودن یک هنر بسیار مهم برای تمام عمر است . هنگامی که آشپزی را یاد می گیرید دیگر برای تهیه غذا به شخصی یا فست‌فود احتیاج نخواهید داشت .

5-مردانی که از مهارت آشپزی برخوردار هستند خیلی جذاب تر ، مسئولیت‌ پذیرتر و مستقل‌ تر از دیگران می باشند .

6-همانطور که زن‌های خانه‌ دار کارهای زیادی برای انجام دادن را دارا هستند ، از نگهداری از بچه‌ها شروع می شود تا تمیز کردن خانه و غذا پختن ، هدف مهم در آشپزی تامین غذای خانواده است . شوهر می‌تواند هر چند وقت یک بار به همسر خود استراحتی بدهد و غذا را او آماده نماید .

7-آشپزی برای ارتباط اجتماعی نیز بسیار خوب است و رابطه های فامیلی و خویشاوندی را بسیار محکم می‌کند . زمانی که پدر مادر هایتان تنها می باشند ، می‌توانید با آشپزی کردن آن ها را خوشحال نمایید .

 

8-آشپزی یک سرگرمی با ارزش دو نفره نیز می باشد . می‌توانید کنار یکدیگر هم یک غذای خوشمزه درست نمایید و بعد از نتیجه آن لذت ببرید .

 

9-خانم‌ها قدردانی می‌کنند .


هیج زنی موجود نمی باشد که از مردی که توانایی پخت یک غذای خوشمزه را دارد خوشش نیاید .

 

10-مهارت‌های زندگی مردانه است .


می‌توانید ماشینتان را درست کنید ، شکار کنید و آتش درست نمایید . آیا نباید یاد بگیرید که چگونه خود را سیر کنید ؟

 

11-در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد .


قطعا غذایی که در خانه تهیه می شود خیلی به صرفه تر از غذای بیرون برایتان تمام می شود .

 

12-سریعتر از بیرون شام خوردن است .


به غیر از شام‌های رمانتیک دونفره ، غذا پختن در خانه همیشه بسیار سریع تراز بیرون غذا خوردن می شود . زمانی که چند روش اصولی آشپزی را بلد شوید ، دیگر وقتتان را در رستوران ‌های فست‌ فود تلف نکنید .

 

13-وزنتان را کنترل می‌کنید .


آشپزی کردن یکی از راحت ترین راه‌ ها برای کنترل کردن رژیم‌غذایی است . اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید ، این یکی از بهترین روش ها می باشد .


نتیجه گیری :

آشپزی کردن فرآیندی آرامش‌ بخش ، با ارزش ، خلاقانه ، پر هدف و خوشمزه است .

برای ادامه مطالب کلیک کنید . 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۵۹:۴۴ ] [ trysd ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب