trysd
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

 برخی از مواقع با دقت در رفتار کودک خود متوجه یکسری رفتارهای غیرعادی می شوید. شاید در ابتدا این رفتارها به نظر شما طبیعی باشند، اما در گذر زمان به مشکلات بزرگتری تبدیل می شوند.
در صورتی که کودک یا نوجوان شما رفتاری غیرطبیعی انجام می دهد و این کار او برای مدت زمان طولانی ادامه دارد، بهتر است به یک مشاور کودک و نوجوان مراجعه کنید. مشاوران، اختلالات و مشکلات کودک یا نوجوان شما را شناسایی می کنند و در جهت رفع آنها به شما کمک می کنند. این کار باعث می شود تا سلامت جسم و روان فرزند شما بهبود یابد.
مشاور کودک و نوجوان، روش های اصولی را به شما آموزش می دهد تا در مقابل رفتارهای فرزند خود، برخوردهای مناسبی داشته باشید.
مشاوران در مسیر تربیت فرزند به والدین آموزش های لازم را ارائه می دهند تا در جهت ارتقای سلامت روان کودکان و نوجوانان ویژگی های یک مشاور کودک و نوجوان
1- بهره مندی از دانش تخصصی و مهارت کافی
2- امانت داری
3- علاقه و اشتیاق به کار با کودک و نوجوان
4- ارتباط با والدین : در بسیاری مواقع لازم است تا ارتباط موثری بین والدین و مشاور برقرار باشد. این امر موجب می شود تا مشاور بتواند شناخت بهتری از کودک یا نوجوان به دست آورد و آموزش های لازم را به والدین بدهد.
5- ارتباط با معلمان : یک مشاور باید با افرادی که کودک یا نوجوان با آنها در تماس است، ارتباط داشته باشد. برخی از معلمان با مشاهده رفتارهای خاصی، کودک یا نوجوان را پیش مشاور می فرستند. مشاور با ارتباط صحیح با معلم می تواند خصوصیات رفتاری کودک یا نوجوان را بهتر درک کند.
6- ایجاد یک رابطه خوب با کودک یا نوجوان : مشاور بایستی روحیات کودک و نوجوان را بشناسد و بتواند یک رابطه موثر برقرار کند. به طوری که کودک یا نوجوان بتواند به او اعتماد کند و در کنار او احساس امنیت داشته باشد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به یک مشاور کودک و نوجوان مراجعه نمایید :
- اشکال در تلفظ اصوات
- اختلال در بلع، شنوایی، یادگیری، درک
- تغییر در عادات روزانه ( افت تحصیلی، کابوس شبانه و...)
- بیش فعالی و عدم تمرکز ( وقتی که متوجه شدید فرزند شما تمرکز کافی بر روی موضوع خاصی ندارد و میزان فعالیت جسمی او غیرعادی است.)
- اضطراب و نگرانی ( زمانی که فرزند شما دچار استرس می شود. مثلا در زمان امتحانات، تنهایی، تاریکی و ... ممکن است کودک یا نوجوان شما نگرانی خود را بازگو نکند، ولی علائمی مانند سرگیجه، عرق کردن، سرخ شدن چهره و ... در او ظاهر شود.)
- افسردگی ( اگر فرزند شما زیاد دعوا می کند و همیشه عصبانی است)
- احساس گناه ( معمولا این حالت در افرادی اتفاق می افتد که والدین آنها از هم جدا شده اند.)
- زمانی که علائم اوتیسم را در کودک یا نوجوان خود مشاهده کردید.
برای شناسایی مشکلات فرزند خود و رفع آنها می توانید از خدمات مشاور کودک و نوجوان استفاده کنید. جهت ارتباط با یک مشاور خوب به دسته بندی مشاور کودک و نوجوان در دکتر کجاست مراجعه کنید. اسامی تعداد زیادی از متخصصین این حوزه در لیست پزشکان متخصص وجود دارند.

 

 

 

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۳۰:۲۷ ] [ trysd ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب